پاسخ ما برای جلوگیری ازتجاوز به حقوق کارگران ، اقدام گسترده و متحدانه جهانی است!

تهاجم به پیکره فعالان جنبش کارگری در برون و درون زندان ها همچنان ادامه دارد .

پاسخ ما برای جلوگیری از تجاوز آشکار  به حقوق کارگران ، اقدام گسترده و متحدانه جهانی و بین المللی است . در این راه نباید از هیچ اقدامی فرو گذار نماییم . ما به سهم خویش آماده هر سطح همکاری و اقدام مشترک با نیروهای وفادار و باورمند به جنبش کارگری و مطالباتی هستیم!

امیر جواهری لنگرودی

_ali-nejati1

mahmoodbehnam (1)rasoulM-B-2

بعد از قتل رفیق شاهرخ زمانی ، علی نجاتی را به زندان می کشانند که تا به امروز علیرغم پیگیری همسرش هیچ نشانی از او نیست . محمود بهشتی لنگرودی از فعالان شناخته شده  کانون صنفی معلمان ایران  همچنان در زندان بسر می برد . اعلام نه سال زندان برای چهره شناخته شده جنبش کارگری محمود صالحی از پایه گذاران« کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری »، اعلام سه سال زندان دیگر به پرونده رسول بداغی معلم شناخته شده زندانی ، بعد تر حکم هفت سال و نه ماه زندان برای بهنام ابراهیم زاده ، این فعال عرصه کودکان خیابانی و از فعالان « کمیه پیگیری ایجاد تشکل های کارگران ایران » تایید شد .
ما ضمن محکومیت این جرم های اعلام شده ، همچنان خواهان آزادی بی قید و شرط همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی ، لغو احکام صادره و محکومیت عاملان پرونده رفیق مان قتل شاهرخ زمانی هستیم .
این همه به تلاش بین المللی ما بدور از فرقه گرایی و مال ِخود کردن جنبش کارگری و به انحصار خود کشاندن آن بلکه به اقدام وسیع و جمعی ما نیازمند است . این کار از ما بر می آید . پس برای هموار کردن راه یک اقدام عظیم و گسترده بر اییم . فردا خیلی دیر است .

===============

تایید حکم 7 سال و 9 ماه زندان برای بهنام ابراهیم زاده
بر اساس اخبار ارسالی به کمیته هماهنگی، بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری دربند در زندان رجایی شهر کرج، در روز چهارشنبه 1 مهرماه 1394 به هنگام دریافت برگه وضعیت قضایی متوجه شده است که حکم سنگین 7 سال و 9 ماه و 15 روز زندان به صورت حکم قطعی به مجموعه ی احکام پیشین وی اضافه شده است. این موضوع بدین معنی است که از نظر دستگاه قضایی این حکم قطعی و لازم الاجراست و تنها دخالت این فعال کارگری در ماجرا این است که وی در انتهای این پروسه ی قضایی از آن مطلع شود.
بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری و از اعضای «کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل های کارگری» به اتهامات واهی تبلیغ علیه نظام و نظایر آن محکوم شده است و بعلاوه حتی در دادگاه ضد کارگری فرصت نداشته است به شیوه ای که خود صلاح می دانسته از اتهامات علیه خود دفاع کند.
ابراهیم زاده همچنین به پرداخت 450 هزار تومان جریمه بابت نگهداری تجهیزات ماهواره ای محکوم شده است.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری حکم صادره علیه بهنام ابراهیم زاده را محکوم کرده و خواهان توقف اقدامات قضایی علیه وی و سایر فعالین کارگری می باشد.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
6 مهر 1394

==========
محكومیت محمود صالحی به‌ ٩ سال حبس تعزیری
حكم ٩ سال حبس تعزیری برای محمود صالحی حامی حقوق كارگری كه‌ هر هفته‌ باید دو بار و هر بار چند ساعت در بیمارستان سقز تحت درمان (دیالیز) قرار گیرد. اتهام او شركت در «جمعیت های معارض و تبلیغ علیه‌ نظام» است. قابل ذكر است كه‌ دلیل عارضه‌ شدید كلیه‌ محمود صالحی نیز ممنوعیت درمانی و نرسیدن داروهای كلیه‌ وی در زمان بازداشت در اردیبهشت است(در بازداشت پیش از ١ ماه می سال جاری).
محمود صالحی در مورد دادنامه‌ پرونده‌ محكومیت خود از «خلف وعده‌» دفتردار شعبه‌ كه‌ از او امضا گرفته است و از دادن دادنامه‌ به‌ او خوداری كرده‌ است می نویسد:
«درخواست کردم که یک برگ از دادنامه را به من تحویل دهید. اما دفتردار از تحویل دادنامه خودداری کرد و اظهار نمود که دادنامه به متهمان سیاسی نمی دهیم و تنها به متهمان سیاسی ابلاغ می شود. اگر اعتراض دارید در مدت ٢٠ روز اعتراض خود را به این شعبه اعلام کنید. من هم ابلاغیه را امضا نکردم و گفتم، من این ابلاغیه را امضا نمی کنم تا یک برگ از دادنامه را به من تحویل ندهید. من انسان هستم و مثل برگ درخت پائیز نیستم، وقتی دادگاه من را به ٩ سال حبس تعزیری محکوم کرده است باید یک برگ از دادنامه در اختیار من قرار دهید تا من به استناد آن اعتراض کنم. با دفتردار خیلی بحث کردیم. ولی ایشان هر بار می گفت این قانون است و من هم می گفتم من آن قانون را قبول ندارم و…. بعد از چند مدت دفتردار به من گفت تو آن برگه را امضا کن و من یک برگ از دادنامه را به شما می دهم. با توجه به اظهارات دفتردار من برگه را امضاء کردم. ولی دفتردار دادنامه را به من نداد. یعنی کلاه سرم من و همسرم نجیبه گذاشت.»
١. آیا واقعا طبق قوانین ایران فعالیت یا عضویت در یك جمعیت، كلوپ یا حتی یك تشكل كارگری حكم زندان دارد؟
٢. آیا كسی را كه‌ این گونه‌ مریض است و مریضیش نیز از بازداشت خودسرانه‌ و نگهداری بدون درمان در سلول انفرادی و شرایط سخت بازداشت ناشی شده است كه‌ پیشتر مقامات امنیتی به‌ او تحمیل كرده‌اند بلحاظ حقوقی می توان به‌ زندان برد؟ آیا این حكم با توجه‌ به‌ مساله‌ دیالیز هفتگی وی اجرای «اعدام» فراقضایی نیست؟
٣. آیا خلاف و دروغ مقام دفتری دستگاه عدالت كه‌ با جعل قانون و دروغ در ندادن یك كپی «قابل» از دادنامه‌ای كه‌ ٩ سال «ناقابل» از زندگی یك انسان برجسته‌ در جامعه‌ خود و فعال و آزاده‌ شناخته‌ شده‌ در میان بسیاری از جوامع كارگری بین المللی را میخواهد به‌ زندان بسپارد اما نمی خواهد به‌ او مستندات محكومیتش را رسما تحویل دهد و سر آخر خیانت در امانت مردمی كه‌ از آنها حقوق دریافت می كند و میان انها فرق می گذارد نیست؟ و اینها محكومیت ندارد؟ جرم محسوب نمی شود؟
======

رسول بداقی، معلم زندانی، با پایان محکومیت ‹به سه سال حبس دیگر محکوم شد
رسول بداقی، از فعالان صنفی معلمان ایران، در پایان دوره محکومیتش به سه سال حبس محکوم شد و به این ترتیب از زندان آزاد نمی‌شود.
آقای بداقی از جمله فعالانی است که در موج سرکوب‌های سال ۱۳۸۸ بازداشت شدند. او در شهریور آن سال به شش سال حبس محکوم شد و از آن موقع زندانی بوده است.
حال وبسایت‌های فعالان ایرانی، چون ‹هرانا› و ‹حقوق معلم و کارگر› خبر داده‌اند که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی مقیسه، آقای بداقی را به سه سال حبس تعزیری دیگر محکوم کرده است.
رسول بداقی، معلم دبیرستان در اسلامشهر، علاوه بر حبس، به پنج سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده بود. آموزش و پرورش استان تهران در حالی که آقای بداقی در زندان به سر می‌برد، او را به خاطر «غیبت، حضور در گردهمایی‌های اعتراضی فرهنگیان، فعالیت علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» اخراج کرد.
چند روز پیش محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، درباره معلمان زندانی در ایران گفت: «در اين‌گونه مسائل و موارد مشابه آن ما با محدوديت‌ها و معذوريت‌هايی مواجه هستيم اما به‌رغم آن وظيفه خود می‌دانيم در حد توان تلاش كنيم و اميدواريم بتوانيم به نتايج رضايت‌بخشی دست يابيم.»
به غیر از آقای بداقی دست کم شش نفر دیگر به دلیل فعالیت‌های صنفی برای حقوق معلمان زندانی هستند.
خبر صدور حکم تازه برای آقای بداقی پس از پایان محکومیت، سه هفته پس از آن منتشر می‌شود که بهاره هدایت، فعال دانشجویی و حقوق زنان، با پایان حبسش به دو سال زندان دیگر محکوم شد.

بی اطلاعی از محل بازداشت علی نجاتی

به گزارش سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ؛ علیرغم آزاد شدن واله زمانی عضو سندیکای کارگران نقاش و میلاد درویش مستند ساز، علی نجاتی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه همچنان در بازداشت به سر می برد.

به گزارش سندیکای کارگران فلزکار مکانیک، با توجه به مراجعات مکرر همسر علی نجاتی به اطلاعات شوش فقط یک بار علی نجاتی به همسرش تلفن کرده و اعلام نموده که حالش خوب است. متاسفانه تاکنون از محل نگهداری علی نجاتی خبری در دست نیست.

http://sfelezkar.com/

پاسخی بگذارید

