اعتصاب وتجمعات کارگران کارخانه های منطقه خودرو سازی ارگ جدید بم/کرمان

1وبلاگ کارگری راه کارگر: به گزارش سایت ارگ نیوز بم در تاریخ 4 تیر 94 ، خبر از اعتصاب و تجمعات اعتراضی منطقه بم گزارش کرده است . اعتصاب وتجمعات کارگران کارخانه های منطقه خودرو سازی ارگ جدید بم(کرمان موتور،مدیران خودرو،قوا محرکه) دراعتراض برعدم ورود وسایل نقلیه به پارکینگ کارخانه وساعات کاری(همراه با تصاویر)
جلوگیری مدیران منطقه خودرو سازی ارگ جدید** از پارک کردن خودرو ها و وسایل نقلیه کارگران در پارکینگ این منطقه باعث اعتراض دست جمعی کارگران منطقه خودرو سازی ارگ جدید بم شد.


به گزارش ارگ نیوز،چندی است که صحبت جابجایی پارکینگ وسایل نقلیه کارگران کرمان موتور،مدیران خودرو،قوا محرکه و… مطرح می باشد و روز گذشته و روز قبل تر از آن بعد از عدم ورود خودرو های کارگران این مجموعه به پارکینگ باعث شد تا کارگران این مجموعه دست به اعتصاب بزنند.

2
این کارگران دور بودن و پیاده روی بیست دقیقه از پارکینگ جدید تا محل کارخانه را علت این کار بیان کردند و چنانچه مشکل اضطراری برای هر کدام از آنها پیش بیاید طی کردن چنین زمانی باعث خساراتی برای آنها خواهد شد.
یکی از این کارگران تصریح کرد:مجوز پارک دادن دادن به سرپرست های خط و کارگران چینی و مقابل آن عدم مجوز پارک کردن خودرو های کارگران بومی در پارکینگ اختصاصی از عوامل اصلی این اعتصاب بود که باعث شد تعداد زیادی از شیشه های خودروهای کارگران شکسته و دو موتور سیکلت به سرقت رود.
همچنین کارگران مجموعه خودرو سازی خواستار حضور فرماندار بم در میان خود بودند تا مشکلات خود را از جمله دوشیفته بودن را در میان بگذارند.

3
گفتنیست ساعت کاری برخی از این کارکنان از ۶ صبح شروع و تا ۹ شب ادامه دارد .
**منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید درسال 1376، تاسيس ورسماً كار خود را آغاز كرد. که در فاصله ۱۰ کیلومتری شرق شهرستان بم و ۲۰۰ کیلومتری کرمان و درکنارجاده ترانزیتی کرمان – بم –زاهدان قراردارد.
وسعت فعلی این منطقه ۲۴۵۰ هکتار بوده و دارای طرح توسعه مصوب معادل۴۰۰۰ هکتاراست. عمده فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این منطقه در رابطه با تولید خودرو و صنایع وابسته است.

4
در حال حاضر تعداد واحدهای صنعتی در این منطقه بالغ بر۴۰ واحد است که از میان آن می‌توان به شرکت های خودروسازی کرمان موتور ،مدیران خودرو، راین خودرو، خودروسازان بم ، ارگ دیزل، شرکت قوای محرکه و کارخانه پرس‌شاپ اشاره کرد.
سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی در این منطقه تا پایان سال ۱۳۹۳ بالغ بر۵۰ هزارمیلیارد ریال بوده است.
منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید قبل از پیوستن به مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری خارجی را از طریق همکاری با شرکت خودروسازی دوو کره جنوبی جذب و به تدریج زمینه لازم را برای فعالیت سایر شرکت‌ها فراهم کرد.
شرکت خودروسازی چری به عنوان سرمایه‌گذار خارجی دارای۴۹درصد سهام شرکت مدیران خودرو در این منطقه است.

5
تولیدات خودرو درسال ۹۲ معادل ۴۶ هزار دستگاه بوده که در سال ۹۳ این میزان به ۸۶ هزاردستگاه رسیده که معادل۸۷درصد نسبت به سال۱۳۹۲افزایش یافته است .طبق آمار موجود در نیمه اول سال ۹۲تعداد شاغلین در ارگ جدید چهار و ۵۰۰ نفر بوده که با توجه به توسعه فعالیت‌ها در پایان سال گفته شده به ۵پنج هزار و۵۳۰ نفر و در پایان سال ۹۳ به هفت هزار و۸۲۰ نفر افزایش یافته است.

7
برگرفته از: سایت ارگ نیور بم

http://www.argnews.ir/?p=53379

بیان دیدگاه