جنبش کارگری ایران کوروش بخشنده ، پیکارگر دیگری را از دست داد!

korosh5

وبلاگ کارگری راه کارگر: فعالان کارگری از جای و جای کشور و در کنار مردم سنندج ، سرود انترناسیونال خوانان ، رفیق رزمنده جنبش کارگری کوروش بخشنده را به خاک سپردند

متاسفانه امروز پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ برابر با ۰۵ نوامبر ۲۰۱۵ يکي ديگر از فعالين کارگرى سرشناس ايران و کردستان ٫ رفيق کوروش بخشنده از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و عضو هیات اجرایی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، بر اثر ايست قلبي در زادگاهش شهر سنندج ديده از جهان فروبست .
ما به سهم خویش به خانواده و یاران کوروش ، رفقا ودوستان ، به کمیته های مدافع حقوق کارگران و به فعالان کارگری داخل و خارج از کشور و به هم پیمانان او در سطح« کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد » ، در گذشت رفیق کوروش را با تالم یاد می نماییم و خود را در غم از دست دادن اين رفيق شريک ميدانيم

اعلامیه شورای نمایندگان احزاب ، سازمانها و نهاد های چپ و کمونیست

جنبش کارگری ایران یکی دیگر از چهره های مبارزش را از دست داد!

 27002_n

ظهر روز پنجشنبه 14 آبان ماه سال جاری رفیق کوروش بخشنده از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و عضو هیات اجرایی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد بر اثر عارضه قلبی در سنندج جانباخت.

فقدان کوروش برای جنبش کارگری ضایعه ای بزرگ است. کوروش تا آخرین لحطات زندگی مورد پیگرد رژیم سرمایه داری اسلامی ایران بود و زیر تیغ تهدید وبازداشت بسر میبرد. با این همه او علیرغم بیماری ذره ای در مقابل این جنایتکاران عقب ننشست ، مبارزه متشکل را یاری وتبلیغ نمود وبا فداکاری وشجاعت  به سازمانیابی طبقه اش یاری رساند. با تلاش و کوشش های آگاهانه و انقلابی ، طبقه کارگر هزاران کوروش را در مصاف با سرمایه خلق خواهد کرد و به این ترتیب آرمانهای کوروش بخشنده بر زمین نخواهد ماند و پرچم های سرخی که بر مزارش به اهتزاز در آمد کران تا کران ایران را فرا خواهد گرفت ، سرود انترناسیونالی که بر مزارش خوانده شد بر لبان صدها هزار کارگر جاری خواهد شد  . این چیزی است که کوروش در تمام زندگیش با بردباری تدارک می دید وبه بار خواهد نشست. زیرا که چاره کارگران وحدت وتشکیلات است.

شورای نمایندگان احزاب ، سازمانها و نهاد های چپ و کمونیست فقدان این مبارز صدیق طبقه کارگر را به جنبش کارگری ، رفقای کوروش وخانواده اش تسلیت میگوید . در برگزاری هرچه شکوهمند تر یادمان این رفیق برای بازیابی تجربیاتش با همه امکانات شرکت کنیم.

یادش گرامی و جاودان باد

زنده باد آزادی     زنده باد سوسیالیسم

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

شورای نمایندگان احزاب ، سازمانها و نیروهای چپ و کمونیست

اسامی امضا کنندگان :

١اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور

٢اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

۳حزب کمونیست ایران

۴حزب کمونیست ایران ( مارکسیست ـ لنینیست ـ مائوئیست)

۵– – سازمان اتحاد فدائیان کمونیست

۶سازمان راه کارگر

۷–  سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

۸شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم

۹شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه- هامبورگ

۱۰کانون اندیشه کپنهاگ –دانمارک

۱۱ کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ

۱۲کمیته جوانان بلژیک

۱۳ کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران- فنلاند

۱۳کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران- دانمارک

۱۴کمیته خارج کشور سازمان فدائیان(اقلیت)

۱۵نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران- غرب آلمان

۱۶ کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه٦٠در ایران – مونترال، کانادا

۱۷– – هسته اقلیت  

===============

پیام تسلیت سه تن از زندانیان سیاسی رجایی شهر 

محمد جراحی،،، اسعد(بهنام )ابراهیم زاده،، مهدی فراحی شاندیز بمناسبت درگذشت کوروش بخشنده. 

27002_nbehnam (1)mohammad-j3

اگر چه غافلگیر کننده بود اما آنچه که دیگر بار برای جنبش کارگری ایران اتفاق افتاده یک تراژدی بیش نبود کوروش جان باخت و مارا سخت درغم از دست دادن خود اندوهگین کرد هنوز شصت روز از مرگ مشکوک شاهرخ زمانی فعال كارگرى در زندان رجایی شهر نگذشته بود که جامعه کارگری کوروش بخشنده دیگر فعال کارگری و عضو برجسته و دلسوز کمیته هماهنگی را از دست داد.
کوروش بخشنده عزیز لحظه ای در راه احقاق حقوق هم طبقه ایهایش دست از مبارزه بر نکشید و بدون هیچ چشم داشتی در را پیشبرد اهداف جنبش کارگری از هیچ تلاشی دریغ نمی کرد حس عمیق و انسانی دوست عزیزمان او را به وادی فعالیت انسانی و کارگری کشاند. او در راه احقاق حقوق کارگران و ارتقاء شان و کرامت کارگر واقع گرا و هوشمند بود نه آرمان گرا و خیال زده.
او پرشور بود و عدالتخواه و یار و یاور خانواده کارگران. عشق و اراده راسخ اورا وا می داشت تا در راه اعتلای هم طبقه ایهایش سخت بکوشد و خستگی ناپذیر و مبارز ه علیه حاکمان سرمایه ادامه دهد.
ما زندانیان سیاسی و از فعالین کارگری و از اعضاء کمیته پیگیری در کناردوستان و خانواده محترمش در غم کوروش بخشنده به سوگ مینشینیم و این ضایعه دردناک را به خانواده کارگران تسلیت و راه و آرمانش را ادامه و گرامی میداریم.
محمد جراحی،،، اسعد(بهنام )ابراهیم زاده،، مهدی فراحی شاندیز
زندان رجایی شهر، آبان 94

083_n

پیام تسلیت واحد سیده
زندان مرکزی مهاباد بمناسبت مرگ کوروش بخشنده
از دردی گریسته ام که از آن من نیست
از لذتی جان گرفته ام که از آن من نیست
با مرگی جان می سپارم که از آن من نیست
خانواده محترم بخشنده، دوستان و هم طبقه ای های کارگر!
کوروش بخشنده چهره صادق و سیمای شناخته شده جنبش کارگری ایران برای همیشه دیده از جهان فروبست. با مرگ او همه ما بهت زده و داغ دار انسان مبارزی شدیم که جهان را عاری از هرگونه ظلم و استثمار انسان به دست انسان، می خواست و بنا نهادن جامعه ای آزاد و برابر را برای همه انسانها آرزو می کرد.قلب مهربان این فعال کارگری در حالی از تپش ایستاد که دیگر تحمل فشارها و محدودیتهای تحمیل شده را نداشت. بدون شک نام و خاطر کوروش برای همیشه بر تارک تاریخ خواهد درخشید. بدین وسیله مرگ نابهنگام و اندوه ناک دوست و همرزم عزیزم را به خانواده، دوستان، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد و کل جنبش کارگری ایران تسلیت می گویم و خود را در غم آنان سهیم میدانم.

واحد سیده
زندان مرکزی مهاباد
آبان 94

«اطلاعیه کمیته هماهنگی در باره درگذشت ناگهانی کورش بخشنده «
در گذشت ناگهانی کوروش بخشنده فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی!

korosh10

جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۶ | چاپ | نامه الکترونیک
با کمال تاسف کوروش بخشنده فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی و از اعضای هیات اجرایی کمیته دفاع ازکارگران مهاباد، ساعت 1.5 بعداز ظهر امروز پنجشنبه 14/08/94 به علت ایست قلبی در شهر سنندج، دیده از جهان فرو بست.

کوروش بخشنده که دچار عارضه جدی قلبی بود و یک بار نیز مورد عمل جراحی قلب باز قرار گرفته بود بود همواره در معرض تهدید احضار و بازداشت قرارداشت و امروزپنجشنبه نیزباردیگر ازطرف اداره اطلاعات با او تماس تلفنی گرفته شد و مشخص نیست که این بارماموران اطلاعات از جان او چه می خواستند؟چندروز قبل نیزمامورین اطلاعات طی تماسی اورا تهدید کرده بودند که حق ندارد در مراسم سالگرد مبارزات کوبانی شرکت کند .
کوروش بخشنده بارها احضار و بازداشت شد که آخرین مورد آن چند روز قبل از 8 مارس، در روز جهانی زن بود که بعد از دو ماه بازداشت ، سرانجام با وثیقه یکصد میلیون تومانی آزاد گردید. وی بعدا توسط دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شد. این حکم سپس طبق ماده 38 قانون مجازات عمومی به سه ماه و یک روز حبس تقلیل یافت. زمان اجرای این حکم 15 آبان بود و قرار بود که کوروش فردا برای اجرای حکم به زندان سنندج مراجعه کند. قلب تپنده کوروش بخشنده سرانجام بعد از تحمل رنج های بسیار،از تپش باز ایستاد و جنبش کارگری یکی از فعالان جدی و پی گیر خودرا ازدست داد.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری ضمن ابرازتاسف عمیق، این ضایعه اسفناک را به خانواده محترم ایشان و همه کارگران و فعالین کارگری تسلیت می گوید. این کمیته همچنین مجموعه فشارهای جسمی و روحی وارده بر فعالین کارگری را در وقوع اینگونه اتفاقات اسفناک موثر دانسته و خواهان پایان بخشیدن به اینگونه فشارها و توقف فوری آزار و اذیت کارگران و فعالین کارگری است.

یادش گرامی و راهش پر رهروباد
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
94/08/15

´´´´´´´´´´´´´´´´´´

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ــ خارج از کشور

یاد رفیق کورش بخشنده را زنده داریم

korosh20

با نهایت تأثروتأسف ازخبردرگذشت رفیق کوروش بخشنده، فعال کارگری وعضو «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری» وعضو » هیأت اجرایی کمیته دفاع ازفعالین کارگری مهاباد» درپی ایست قلبی مطلع شدیم .

رفیق کوروش بخشنده بارها مورد تعقیب ، دستگیری وآزار رژیم اسلامی سرمایه قرارگرفت. این رفیق درمهرماه امسال براساس اتهامات واهی به دوسال حبس تعزیزی محکوم شده بود. ازدست دادن فعالی کارگری، رفیقی که دفاع ازمنافع طبقه کارگر را به عنوان وظیفه اساسی خود قرارداده بود، ناگوارودردناک است.

ما نهادهای همبستگی باجنبش کارگری درایران ـ خارج کشور، این گونه مرگهای خاموش را نتیجه ی تجاوزنظام سرمایه داری اسلامی به حوزه زندگی فعالان کارگری وحقوق شهروندی آنان می شناسیم .

ما فعالان نهادهای همبستگی ، درگذشت رفیق کوروش بخشنده رابه خانواده این رفیق ، کارگران ایران ، اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری» ، اعضای «کمیته دفاع ازفعالین کارگری مهاباد» وتمامی مدافعان جنبش کارگری تسلیت میگوئیم .

یاد رفیق را زنده داریم وفراموش نکنیم که بهترین بزرگداشت این رفیق، تلاش پیگیرانه درراه هماهنگی و یگانگی تشکلهای مدافع طبقه کارگربرای مبارزه مشترک علیه رژیم سرمایه داری وتحقق آرمانهای این رفیق است .

نهادهای همبستگی باجنبش کارگری درایران ـ خارج کشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

آبان ۱۳۹۴ برابر نوامبر ۲۰۱۵

===============

به مناسبت درگذشت نابهنگام رفیق مبارز کوروش بخشنده   

korosh25

متاسفانه امروزباخبر شدیم که رفیق مبارز و دوست قدیمی مان کوروش بخشنده (نادر) در پی ایجاد عارضه قلبی و به دلیل استرس های همیشگی مبارزه وفشار نیروهای سرکوبگر اطلاعاتی که در این سالها بارها این انسان شریف را دستگیر وزندانی کرده بودند بدرود حیات گفته است ….

بر کسی پوشیده نیست و نبوده که کوروش بخشنده در این سالها چه به عنوان عضو کمیته هماهنگی و چه به عنوان انقلابی کمونیست هر انچه از توانش برامده در طبق اخلاص گذاشت تا سنگ بنای مبارزه اتی فعالین پس از خود هر چه مستحکم تر شود . رفیقمان کوروش بخشنده از چندین سال پیش در کنار سایر وظایفی که بردوش داشت توانست جمعی از جوانان پر شور را در حلقه دوستان و مرتبطین خود وارد کند و حال ثمره این تلاش جمعی از جوانان چپ و برابری طلب هستند که قطعا در اینده هر کدام در جنبش باعث افتخار همه ما خواهند شد . در کنار این کوروش بخشنده با تلاش فراوان حول کمیته دفاع از گارگران زندانی مهاباد پلی ارتباطی و مستحکم برای ارسال اخبار داخل زندان و اعتراضات واعتصابات کارگری بخصوص در شهرهای کردستان ایجاد نمود و هر روز با اخبار وگزارشات لحظه ای خود همه سایتها و شبکه های اجتماعی را از انچه بر  طبقه کارگر و فعالین دلسوزش میامد باخبر می ساخت .

از خصوصیات این رفیق مبارز در دفاع از کارگران میتوان مبارزه این رفیق با تفرقه افکنان درون جنبش کارگری و کمونیستی ، دفاع بدون قید وشرط از همه کارگران زندانی ،روحیه شاداب و صمیمیت بالا که از نکات ارزشمند این رفیق برای جذب جوانان و بسیاری موارد دیگر . اما متاسفانه این رفیق بارها اماج حملات هیستریک خارج نشینانی که داعیه مبارزه را در تشکلاتی توخالی دارند قرار گرفت و بارها در درد دل هایش با خود ما انها و تشکلات توخالی با نام و نشان کارگری شان رابه  اینده و جنبش انقلابی واگذار میکرد ،بارها به زندان رفت و هر با با روحیه ای بالاتر و مقاومتر وهمراه با تجربه ای بیشتر به مبارزه ادامه میداد و از صرف هر هزینه ای فرو گذار نبود . برای شناخت این رفیق باید به برگزاری روزهای اول ماه مه ، هشت مارس و اکسیون ها اعتراضی دیگر در شهر سنندج توجه کرد که این رفیق پای ثابت سازماندهی این مراسمها بود و چندین بار به همین جهت طعم تلخ بازداشت و زندان را چشید . مبارزان سنندج حتما به یاد خواهند داشت که جلسات مکرر در خانه این رفیق برای سازمان دادن حرکت اعتراضی مردم انقلابی کردستان در حمایت از مبارزان کوبانی قطعا یکی از فاکتور های موثر در شکل گیری ان روزهای تاریخی بود . مردم شهر سنندج فداکاری این رفیق را برای پخش فراخوان اعتصاب سراسری 23 اردیبهشت 89 که به مناسبت اعدام فرزاد کمانگر و یارانش بود فراموش نخواهند کرد . خانواده کارگران زندانی تلاش های این رفیق را برای جمع اوری کمک مالی هرگز از یاد نخواهند برد .

اما در پایان باید این نکته ذکر شود که رفیق مان کوروش بخشنده دچار مرگی شده است که رژیم جمهوری اسلامی و سرمایه داران مسئول واقعی ان هستند و فردا روزی در برابر طبقه کارگر تمامی باندهای جنایتکار سرمایه داری اعم از سبز و سیاه و اعتدالگرا بایدپاسخگو باشند ودست قدرتمند دولت کارگران ایشان را به محکمه عدالت خواهد کشاند .

زنده بادیاد و خاطره رفیق مبارز کوروش بخشنده (نادر)

زنده باد کمونیسم

شجاع ابراهیمی – هیرش مجید نیا

===================

تسلیت به مناسبت خاموشی کوروش بخشنده

korosh13

با تاسف و اندوه فراوان اطلاع یافتیم که کوروش بخشنده از فعالین مبارز و سرشناس جنبش کارگری ایران روز پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴، برابر با پنجم نوامبر ۲۰۱۵، بر اثر ایست قلبی در گذشته است. کوروش بخشنده، فعال کارگری با سابقه و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و نیز از اعضای هیات اجرایی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد بود و تا آخرین روزهای زندگی علیه نظام سرمایه داری و برای ایجاد تشکلهای مستقل کارگری و دست یابی کارگران به حقوق خود پیگیرانه مبارزه کرد. به همین دلیل او همواره توسط رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی مورد اذیت و آزار قرار داشت و برایش پرونده سازی می کردند تا با بند کشیدن او از فعالیت هایش جلو گیری کنند. این اذیت و آزارها، بازداشتها و دادگاهی کردنها در شرایطی بود که کوروش بخشنده از شرایط جسمی مساعدی برخوردار نبود.
کوروش بخشنده در پیامی به تشكل‌های كارگری در سراسر جهان که در مراسم بزرگداشت شاهرخ زمانی و همبستگی با جنبش کارگری ایران در تورنتو در ۲۴ اکتبر قرائت گردید اعلام کرد:
» رفقا ودوستان گرامی
من كوروش بخشنده فعال كارگري ساكن ايران هستم. در ما‌ههای اخیر دستگاه‌های امنيتي حكومت ايران فشارهای مضاعفی را به فعالان كارگری مستقل و غير دولتي وارد كرده اند كه می‌توان در اين رابطه به صادر كردن احكام متعدد برای كوشندگان ايجاد تشكل‌های كارگری و همچنين بازداشت‌های متعدد اشاره كرد.همان‌طور كه مستحضر هستيد، شاهرخ زمانی، فعال كارگری و چپ‌گرای ايران، در زندان بر اثر مرگ مشكوك، فوت كرد. علاوه بر اين محمود صالحی از فعالین كارگری خوشنام و شناخته شده ایران نیز به دلايل واهی به 9 سال زندان محکوم شده است.من هم یکی از همان کارگرانی هستم که چندی پيش در دادگاه حاضر و دادگاهی شده و در حال حاضر منتظر صدورحکم دادگاه هستم. جرم من و ديگر فعالان كارگری در ايران به جز تلاش برای ايجاد تشكل‌های كارگري مستقل و واقعی، دستيابی كارگران به حق اعتصاب، دستمزد شايسته و ديگر حقوق جهان‌شمول طبقه كارگر چیز دیگری نیست..
رفقا، فشارهاي پياپي نهادهاي امنيتي وضعيت فعالان كارگري ايران را روز به روز وخيم‌تر كرده است. تمام اين‌ها در حالي رخ مي‌دهد كه از طرف سازمان جهاني كار دولت ايران و نهاد كارگری وابسته به او، خانه كارگر، كماكان به رسميت شناخته مي‌شوند و اعتراضات به شرايط امنيتي فعالان كارگری، كاملا به محاق رفته است. از شما می‌خواهم، در راستای همبستگی جهاني طبقه كارگر، درمقابل اين فشارها، از كارگران در ايران حمايت كنيد. نگذاريد صداي دلسوزان راه رهايي طبقه كارگر در نطفه خفه شود.
با سپاس، كوروش بخشنده عضو كميته هماهنگي براي كمك به ايجاد تشكل‌های كارگری»
خاموشی نابهنگام کوروش بخشنده، چنین صدای مصمم و رسایی علیه سرمایه و حکومت آن در ایران، ضایعه ای دردناک برای جنبش کارگری ایران است. ما درگذشت کوروش عزیز را به خانواده ایشان، به دوستان و هم رزمان او، به کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد و جنبش کارگری ایران تسلیت می گوییم و خود را در اندوه آنان شریک می دانیم و همانطور که او می خواست به سهم خود تلاش گسترده تری خواهیم کرد که صدای مبارزین طبقه کارگر در ایران هر چه وسیعتر در سطح جهانی انعکاس یابد.
یاد کوروش بخشنده، شاهرخ زمانی و کلیه جان باختگان راه آزادی طبقه کارگر گرامی باد!
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
۵ نوامبر ۲۰۱۵
info@workers-iran.org
http://www.workers-iran.org / http://www.etehadbinalmelali

اطلاعیه شماره 64 کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

korosh7

کارگران، تشکل های کارگری و انسانهای شریف و آزاده!

http://komitedefaa.blogspot.se/2015/11/64.html

جنبش کارگری ایران سیمای شناخته شده و مبارز خود، کوروش بخشنده را از دست داد…

با غم و اندوه فراوان به اطلاع می رسانیم ظهر روز پنجشنبه 14 آبان ماه سال جاری کوروش بخشنده از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و عضو هیات اجرایی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد بر اثر عارضه قلبی در سنندج جانباخت.

کوروش بخشنده عمر پربار خود را در راه  رهایی طبقه کارگر از یوغ استثمار سرمایه سپری نمود، نامبرده با وجود اینکه از سالها قبل با دردی جانکاه در ناحیه قلب دست و پنجه نرم می کرد، هیچگاه تسلیم بیماری اش نشد و طی سالهای گذشته با وجود تهدید، احضار، بازداشت و همین اواخر که به زندان تعزیری محکوم گردیده بود لحظه ای هم از اهداف خود پا پس نکشید و تا آخرین دقایق حیاتش دلسوزانه، فداکارانه وپیگیرانه برای تحقق آن فعالیت نمود. جانباختن این انسان مبارز برای شمار زیادی از کارگران و فعالین کارگری ایران که وی را از نزدیک می شناختند، مایه تاسف و اندوه خواهد شد.

هم طبقه ای های کوروش بخشنده یاد و خاطر وی را هرگز فراموش نخواهند کرد و با ادامه راه این فعال سرشناس جنبش کارگری ایران یادش را گرامی خواهند داشت.

ما اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهابادجانباختن کوروش بخشنده را به اعضای خانواده، دوستان و جنبش کارگری ایران تسلیت می گوئیم و خود را در غم آنها سهیم می دانیم.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی

09182842451

komitedefaa@gmail.com

komitedefaa.blogspot.com

آبان ماه 1394

========================

جنبش کارگری رزمنده، دیگری را از دست داد

• کوروش بخشنده فعال کارگری با سابقه، عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و از فعالان پیگیر تشکل سراسری بود که در طول ماههای اخیر بارها مورد آزار و اذیت نیروهای امنیتی قرار گرفته بود …

korosh
http://www.kanoonm.com/2085

کانون مدافعان حقوق کارگر: هنوز احکام سنگین جعفرعظیم زاده و محمود صالحی را هضم نکرده بودیم، هنوز نتوانسته بودیم که با نبود شاهرخ زمانی کنار بیایم که خبر مرگ کوروش بخشنده غمی جانگاه به دل و جان ما گذاشت.
کوروش بخشنده فعال کارگری با سابقه، عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و از فعالان پیگیر تشکل سراسری بود که در طول ماههای اخیر بارها مورد آزار و اذیت نیروهای امنیتی قرار گرفته بود. کوروش بخشنده عید سال جاری در بازداشت بود و اخیرا هم محکوم به حبس شده بود.
این مرگ قبل از هر چیز به ما نشان داد که باید هر چه بیشتر در قبال محکومیتهای ناعادلانه علیه فعالان کارگری بایستیم.
کوروش بخشنده در آخرین دیدارهایی که با اعضای کانون داشت قبل از هر چیز به مساله ضرورت دفاع از زندانیان سیاسی به خصوص محمود صالحی تاکید می کرد.
باید مرگ کوروش بخشنده را به پتانسیلی برای دفاع از فعالان کارگری و پیگیری راه دفاع از حقوق کارگران که آرمان کوروش بخشنده بود، تبدیل کنیم.

======================
کوروش بخشنده چهره سرشناس کارگری بر اثر ایست قلبی جان باخت
پنج شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ تهران ۱۳:۵۵
http://www.kampain.info/archive/8335.htm

korosh3

«کوروش بخشنده» فعال کارگری سرشناس سنندجی، صبح امروز پنج‌شنبه ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۹۴، بر اثر ایست قلبی در زادگاهش جان سپرد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال کارگری از اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» و عضو هیات اجرایی «کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد» در حالی دچار ایست قلبی شده که پیش‌تر در بیمارستان «رجایی تهران»، تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود. پزشک معالج او را از انجام برخی فعالیت‌های روزانه منع کرده بود و قرار گرفتن در شرایط استرس‌آور را به صورت اکید، برای سلامتی وی مضر دانسته بود.
این فعال کارگری در ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۳، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از گذشت دو ماه در ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.
«کوروش بخشنده» سپس در ۲۸ مهرماه ۱۳۹۴، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سنندج طی دادنامه شماره ۹۴۰۹۹۸۸۷۱۳۳۰۰۲۰۷، به اتهام عضویت در «کومله»، شرکت در مراسم‌ها و راهپیمایی‌های اعتراضی و همچنین عضویت در «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» برابر با ماده ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.
حکم صادره علیه این فعال کارگری به دلیل “بیماری و کهولت سن” و همچنین برابر با ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی، به ۳ ماه و ۱ روز حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.
گفته شده «کوروش بخشنده» در جلسه دادگاهی خود در ۲۰ مهرماه ۱۳۹۴، “تمامی اتهامات امنیتی و وابستگی به احزاب اپوزیسیون خارج از کشور را تکذیب و فعالیت‌های کارگری خود در کمیته هماهنگی را غیر قانونی ندانسته و از آن دفاع کرده بود.

======================
بیانیه 137
جنبش کارگری رزمنده ، دیگری را از دست داد.

http://www.chzamani.blogspot.ca/2015/11/137.html

korosh-2

کوروش بخشنده فعال کارگری و مبارز جنبش انقلابی روز پنجشنبه بعد از ظهر در گذشت ، این رفیق تا آخرین لحظات زندگی با کارگران و فعالین انقلابی همراه و همرزم بود ، جمهوری اسلامی چندین بار او را دستگیر کرد و علیه او پروندهای دروغین ساخت و اخیرا» به دنبال شدیدتر کردن سرکوب فعالین و تشکل های کارگری می خواست باحکم زندان تعزیری تازه صادر شده او را زندانی کند، اکنون او در میان ما نیست و جمهوری اسلامی بدون پرداخت هزینه جنایت هایش یقه خود را از دست یک مبارز دیگر خلاص کرده است، دوستان و رفقا با شرکت گسترده در مراسم های بزرگداشت رفیق کوروش بخشنده در جهت همبستگی طبقای گام بر داریم .
ما ضمن اینکه مرگ نا به هنگام رفیق رزمنده، کوروش بخشنده را به خانواده وی ، رفقا ، تشکل های کارگری ، کمیته های دفاع از کارگران زندانی و جنبش کارگری و انقلابی تسلیت گفته از آنها می خواهیم در جهت ایجاد و همبستگی طبقاتی در مقابل سرمایه داری و دولتش حرکت کنند و با ایجاد تشکل های کارگری و فدراسیون سراسری کارگران و زحمتکشان و با ایجاد حزب انقلابی طبقه کارگر سنگر گسترده ای در خدمت مبارزات طبقاتی بر قرار کنند.
بدون شک همه دوستان و رفقا قبول دارند که تنها :

چاره ما زحمتکشان وحدت و تشکیلات است .

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

بیان دیدگاه