وبلاگ کارگری راه کارگر: از دیشب چهارشنبه شب 29 مرداد93،دیگر بار کارگران معدن بافق ، در اعتراض به دستگیری دو تن از کارگران معدن ، دست از کار کشیدند

وبلاگ کارگری راه کارگر: حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به بازداشت «امیرحسین 197052kargaran-bafogh-2
کارگران» و «علی صبری» از کارگران این معدن دست از کار کشیده و تولید را متوقف کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران – ایلنا در تاریخ 29مرداد 93 آمده است : کارگران معدن سنگ آهن بافق از دیشب (سه شنبه ۲۹ مرداد) در اعتراض به بازداشت ۲ تن از همکاران‌شان و تلاش ناکام برای بازداشت ۱۶ کارگر دیگر دست از کار کشیده‌اند.
یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود، به ایلنا گفت: حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به بازداشت «امیرحسین کارگران» و «علی صبری» از کارگران این معدن دست از کار کشیده و تولید را متوقف کرده‌اند.
وی در ادامه از تلاش ناکام پلیس برای بازداشت ۱۶ کارگر دیگر این معدن از جمله «حسین تشکری»، رئیس شورای شهر بافق خبر داد اما از اتهام آنان ابراز بی‌اطلاعی کرد.
وی تاکید کرد این ۱۶ کارگر در حال حاضر میان همکارانشان در معدن حضور دارند.
به گفته این نماینده کارگری، اقدام پلیس برای بازداشت کارگران معدن سنگ آهن بافق در پی شکایت کارفرما از آنان صورت گرفته است.
گفته می‌شود کارفرما در پی اعتراض صنفی پیشین کارگران که ۳۹ روز طول کشید – ۲۷ اردیبهشت تا ۴ تیر – از این ۱۸ نفر شکایت کرده است. اعتراض صنفی یاد شده در واکنش به عرضه ۲۸/۵ درصد از سهام معدن در فرابورس که به قصد خصوصی سازی انجام گرفته بود، برگزار شد.
وی در ادامه با اشاره به حضور جانشین فرمانده نیروی انتظامی یزد در معدن از مذاکره او با آقای تشکری، کارگر معدن سنگ آهن و رئیس شورای شهر بافق خبر داد.
به گفته او، در این مذاکره پایان اعتراض صنفی کارگران به لغو حکم بازداشت هر ۱۸ کارگر منوط شده و جانشین فرمانده نیروی انتظامی یزد تلویحا با این خواسته موافقت کرده است.
این کارگر در پایان با اشاره به سفر وزیر کار به بافق در هفته گذشته و بازدید او از معدن سنگ آهن این شهرستان، گفت از حضور آقای ربیعی در معدن نتیجه‌ای حاصل نشده و سرنوشت مطالبه کارگران مبنی بر توقف خصوصی سازی معدن همچنان در ابهام قرار دارد.
گفتنی است خبرنگار ایلنا برای پیگیری این خبر ابتدا با آقای «محمد رنجبر» رئیس شورای شهرستان بافق تماس گرفت که او تاکید کرد اظهار نظر جداگانه اعضا ممنوع شده است و سخنگو مواضع شورا را اعلام می‌کند. اما تماس با «محمد عباسی‌بافقی»، سخنگوی شورای شهرستان بافق بی نتیجه ماند چرا که او در جاده رانندگی می‌کرد. او تماس‌های بعدی خبرنگار ایلنا را هم بی پاسخ گذاشت.
خبرنگار ایلنا سپس با «مهدی طلایی‌مقدم»، فرماندار بافق تماس گرفت که در تماس اول به او گفته شد برای هماهنگی بیست دقیقه دیگر تماس بگیرد و در مرحله بعد گفته شد آقای طلایی مقدم فرمانداری را برای شرکت در جلسه‌ای ترک کرده است.
پایان پیام

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=197052

=======================================

باز هم خبر دیگر در باب معدن بافق 

مطالبات کارگران معدن سنگ آهن بافق متحقق نشده ومشکلاتشان کماکان پابرجاست!1

http://www.azadi-b.com/J/2014/08/post_360.html

برپایه خبرمندرج در سایت آزادی بیان در 28 مرداد 93 آمده است : چندروزی باتمام مهلت دوماهه کارگران معدن سنگ آهن بافق به دولت برای لغوقطعی واگذاری 28/5 درصدسهام شرکت سنگ آهن مرکزی به بخش خصوصی نمانده است.

طی دوماه گذشته جلسات،مذاکرات متعددی درسطح شهر، استان وکشوربطورمحرمانه برگزارشده است.ازمضون وپشت پرده این نشست ها اطلاعات دقیقی در دست نیست.امااخباری که بطورجسته وگریخته از زبان این ویا آن درزکرده است نشان دهنده بهره گیری دولت از این فرصت برای خاک پاشاندن به چشم کارگران برای رسیدن به هدفش یعنی واگذاری قطعی28/5 درصدسهام شرکت سنگ آهن مرکزی به بخش خصوصی است.

سفرعلی ربیعی به بافق،وعده های بدون تضمین و توخالیش وجوسازی های خبرگزاری های حکومتی مبنی برحل شدن مشکلات کارگران معدن سنگ آهن بافق،درهمین چارچوب می باشد.
چرا کارگران معدن سنگ آهن بافق به خواسته هایشان دست پیدا نکرده اند ومشکلاتشان کماکان پابرجاست ؟
یک- خواست اصلی کارگران:لغوواگذاری 28,5درصدسهام شرکت سنگ آهن مرکزی به بخش خصوصی است

سازمان خصوصی سازی تاکنون لغو واگذاری28,5درصدازسهام شرکت سنگ آهن مرکزی به بخش خصوصی را رسمااعلام نکرده است وبنابرآنچه که درسایتش آمده است این واگذاری به بخش خصوصی صورت گرفته است.

شرکت فولادخوزستان هم همچنان خودرابرنده مزایده می داند.

دولت هم تاکنون لغوقطعی این واگذاری را اعلام نکرده است وهمچنان برلغو موقت واگذاری پای می فشارد,

علی ربیعی درسفرهفته گذشته‌اش ازبافق ودیدارچهارشنبه شبش باکارگران معدن سنگ آهن بافق گفت:  مصوبه واگذاري سهام به بخش خصوصي فعلامتوقف شده است.همانطوریکه ربیعی تاکید کرده است،   روند واگذاري فعلامتوقف شده اما ممکن است مجددا اين روند واگذاري از سر گرفته شود.
دو- خواست دیگرکارگران واگذاری15درصدسهام شرکت سنگ آهن مرکزی به کارگران است
قرار شده پنج درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی در قالب سهام ترجيحي به کارگران واگذار شود

درباره این خواست کارگران علی ربیعی دردیدار یادشده می گوید: اکنون اقدامات لازم براي انجام کارهاي اداري اين طرح در جريان است و به زودي واگذاري سهام هم انجام خواهد شد.

اما خبرها حاکي از واگذاري پنج درصدي سهام معدن به کارگران است اما نه در قالب درخواست آنها. بلکه اين موضوعي است که قانون مطرح مي کند. به موجب قانون در روند خصوصي سازي بايد پنج درصد از سهام به کارگران واگذار شود. اين پنج درصد هم نيمي از سهام 71/5درصدي صندوق فولاد پرداخت مي شود و نيمي از سهم 28/5درصدي که هنوز تعيين تکليف نشده است.براساس این گفته وزیرکاراین 5درصدازسهام هم درشرایطی به کارگران واگذارخواهدشدکه 28/5 درصدسهام شرکت سنگ آهن مرکزی به بخش خصوصی واگذارشود.

قصد علی ربیعی با این وعده میخواهدفریب کارگران وآماده سازی جو برای واگذاری قطعی 28/5 درصدسهام شرکت سنگ آهن مرکزی به بخش خصوصی است.

 

سه- خواسته های دیگرکارگران امنیت شغلی ،عدم کاهش دستمزد وحقوق ،تضمین ایمنی محل کارو…….است
دراین رابطه علی ربیعی گفت: ما تعهد داده ايم هيچ کارگري از کار بيکار نشود و تا زماني که من در
وزارت کار هستم هيچ تعديل نيرويي انجام نخواهد شد

ربیعی دراین بخش از سخنانش باردیگربرواگذاری قطعی 28/5 درصدسهام شرکت سنگ آهن مرکزی تاکیدوعده عدم اخراج کارگران پس ازآنرا می دهد.

این صرفایک وعده است وضمانت اجرایی ندارد. معلوم نیست منظورربیعی ازماچه کسانی هستند و این تعهدازچه تضمینی برخورداراست؟

علی ربیعی از زمان صدراتش ازاین دست وعده‌هابه کارگران وبازنشستگان زیادداده است.

چه تضمینی وجود دارد بخش خصوصی پس ازدراختیارگرفتن 28/5 درصدسهام شرکت سنگ آهن مرکزی به تعهد علی ربیعی وفادارباشد؟عملکردتاکنونی بخش خصوصی پس از واگذاریها هم عکسش رانشان می دهد.

ازاین گذشته بنابه وعده ربیعی تاوی در وزارت کاراست اخراجی صورت نخواهدگرفت .اگردرآینده نزدیک وی از وزارت کاررفت چی؟ازاین گذشته تعهداین یا آن فردازدستگاه اجرایی برای تحقق خواسته‌های کارگران منجمله تضمین امنیت شغلیشان کافی نبوده ودردرازمدت ازضمانت اجرایی برخوردارنمی باشد؟بروایتی دیگردوران کدخدامنشی بسرآمده است وکارگران برای رسیدن به خواسته‌هایشان تضمین های باپشتوانه می خواهند.

ازخواسته های دیگرکارگران دراین رابطه ازجمله عدم کاهش دستمزد وحقوق،پایین نیامدن ایمنی محل کار و……هم سخنی درمیان نیامد.
چهار- يکي ديگر از خواسته هاي کارگران ايجاد اشتغال درچارچوب اجرای طرح های توسعه ای در شهرستان بافق است

دراین باره هم وزیرکارگفت وبعبارتی دیگر وعده داد: ايجاد هزاروپانصدشغل جديد در سال93 از محل اجراي طرح هاي توسعه اي در بافق که مدتي است در جريان است.
بنا برآنچه که دربالا آمدمطالبات کارگران معدن سنگ آهن بافق متحقق نشده است وتااین لحظه جزوعده چیزی نصیبشان نشده است .مشکلات کارگران کماکان پابرجاست.
دولت برلغوموقت پای می فشارد وزمینه وجو رابرای واگذاری قطعی 28/5 درصدسهام شرکت سنگ آهن مرکزی به بخش خصوصی آماده می کند.
کارگران معدن سنگ آهن بافق!

مهلت دوماهه شما به دولت برای لغو قطعی واگذاری 28/5 درصدسهام شرکت سنگ آهن مرکزی به بخش خصوصی درحال بسررسیدن است.

دولت ،مسولین طرازاول استان وشهرستان بفکر تحقق مطالبات شما نیستند. دست اندرکاران کشوری ومنطقه ای با برگزاری جلسات محرمانه نشان دادندمصمم به واگذاری قطعی 28/5 درصدسهام شرکت سنگ آهن مرکزی به بخش خصوصی هستندودنبال فرصت ناسب برای اجرایش هستند

کارگران معدن سنگ آهن بافق!

محمدرضاصباغیان بافقی بعنوان نماینده شما درجلسات مختلف ازجمله جلسات پیگیری مطالبات کارگران شرکت می کند .

اوکه طی سال‌های گذشته درسطح شهرستان،استان وکشورپست داشته است، در یک جناح از حکومت جادارد وعهده دارنمایندگی این جناح درمنطقه است .صباغیان بفکرمنافع وسهم خواهی خودو جناحش است.

محمدرضا صباغیان بافقی درواقع نماینده حاکمیت است ونمی تواند شما رانمایندگی کند.

!کارگران معدن سنگ آهن بافق

با بررسی عملکرددولت،مسولین طرازاول استان ،شهرستان وبازبینی تعیین محمدرضاصباغیان بافقی بعنوان نماینده وعملکردش طی این مدت، درجلسات عمومی و تعیین نمایندگان واقعی درراه دستیابی به مطالباتتان حرکت کنید.

بیست وهفتم مردادماه1393

1 پاسخ به “وبلاگ کارگری راه کارگر: از دیشب چهارشنبه شب 29 مرداد93،دیگر بار کارگران معدن بافق ، در اعتراض به دستگیری دو تن از کارگران معدن ، دست از کار کشیدند

  1. بازتاب: مهمترین محور های اخبار کارگری هفته از : امیر جواهری | سایت خبری راه کارگر

بیان دیدگاه