وبلاگ کارگری راه کارگر: اقدامات اعتراضی در دفاع از رضا شهابی و اعتصاب غذای او در ایران و سطح جهان / گرد آوری امیر جواهری

گردآوری : امیر جواهریreza38+
وبلاگ کارگری راه کارگر: به دنبال اعتصاب غذای طولانی مدت رضا شهابی کارگر شناخته شده سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه و خزانه دار سندیکا ، در اعتراض به تبعد ناخواسته از زندان اوین به رجایی شهر . رضا شهابی با نوشتن نامه ای به دادستان ، خواسته های خود را اینگونه مطرح کرده است:
«۱- بازگشت به محل قبلی زندان اوین بند ۳۵۰
۲- مرخصی استعلاجی جهت درمان و عمل جراحی دیسک کمر ( به دور از استرس و بگیر و ببند و حضور ماموران زندان که باعث ایجاد رعب و وحشت و مزاحمت و ناراضتی به مراجعه کنندگان و کادر بیمارستانی و تیم پزشکی از جمله پزشک و پرستارو غیره)
۳- اجرای ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی (قانون تجمیع)
۴- اجرای قانون آزادی مشروط»وی

بدین طریق در داخل و خارج از کشور اعتراضات وسیعی در دفاع از او وآزادی بی قید و شرز وی صورت گرفته است .با اینکه رضا شهابی به بیمارستان خمین برای مداوا منتقل شده است . همچنان همسرش نتوانست به دیار او برود و سایر خواسته های او همچنان بر سر جای خود است و او همچنان در اعتصاب غذا بسر می برد و این همه همواره نگرانی همه فعالان مدافع حقوق کارگران را در سراسر ایران و جهان با خود به همراه داشته و دارد .

 بدین وسیله محموع این تحرکات را به اطلاع خوانندگان وبلاگ بهئ نقل از سایت ها و وبلاگ های گوناگون می رسانیم :

********************

رضا شهابی همچنان در اعتصاب غذا است!!!

ماموران جمهوری اسلامی (سربازان گمنام امام زمان ) همچنان با کارگران سر سختانه دشمنی می کنند علی رغم دستور مستقیم مقامات قضائی در مورد اینکه باید به رضا شهابی مرخصی استعلاجی داده شود ولی به دستور اداره اطلاعات رضا شهابی را در بیمارستان با زنجیر به تحت بسته اند و بدین وسیله از مداوا و معالجه او جلو گیری می کنند و حتی اجازه ملاقات به خانواده اش نیز نمی دهند از یک طرف اعلام می کنند به رضا شهابی مرخصی استعلاجی داده اند و از طرف دیگر تمامی قانون و شرایط مرخصی را زیر پا می گذارند .
در مقابل رضا هنوز در اعتصاب غذا به سر می برد و اعلام کرده است تا زمانی که به خواسته های قانونی اش عمل نشود و حق و حقوق قانونی توسط ماموران و مسئولین حکومتی رعایت نشود به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد .
ما از تمامی فعالین ، کارگران تشکل های کارگری مردم و جوانان همچنین احزاب و نهاد های داخلی و جهانی می خواهیم ضمن اینکه به اعتراضات خود در جهت حمایت و دفاع از رضا شهابی ادامه می دهند با تمامی قدرت از هر طریق ممکن اعتراضات خود را متحدانه و گسترده پیش ببرند تا ماموران ضد انسانی حداقل تابع قوانین خودشان شود

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

=========================
تقاضا از رضا شهابی برای پایان دادن به اعتصاب غذا

هشدار به فعالین کارگری825_n
رضا شهابی در خطر مرگ قرار دارد. بیاریش بشتابیم
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳ – ۱۱ ژوييه ۲۰۱۴

بیش از ۵ هفته از اعتصاب غذای رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد میگذرد. رضا در خطر مرگ قرار دارد. او پس از ۵ سال اسارت و زندانهای تبعیدی و شکنجه و آزار، این بار به قتلگاه رجایی شهر تبعید گشته و در اعتراض به این اقدام وحشیانه، در پنجمین هفته از اعتصاب غذای خود است. رضا شهابی برای چندمین بار دست به اعتصاب غذا زده است. رضا دراعتراض به فشارها، تبعید از زندان اوین به زندان گوهردشت و شرایط غیر انسانی زندان، خواهان بازگشت به بند ۳۵۰ زندان اوین، برخورداری از مرخصی استعلاجی جهت درمان و عمل جراحی دیسک کمر، اجرای ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی و برخورداری از قانون آزادی مشروط، است.

با دستگیری و به زندان بردن فعالان کارگری در اول ماه مه امسال ، دور جدید فشار بر کارگران زندانی و خانواده هایشان آغاز شده است. این فشارها خصوصا پس از حمله به بند ۳۵۰ اوین افزایش یافته است. تبعید شاهرخ زمانی کارگر نقاش وعضو سندیکای کارگران نقاش و تزیینات تهران به زندان قزل حصارآغاز این فشارها بود. درادامه این برخوردها، اذیت و آزار خانواده بهنام ابراهیم زاده را شاهد هستیم. خانواده بهنام ابراهیم زاده، پس از ملاقات با بهنام در دادسرای زندان اوین، با اذیت و آزار ماموران امنیتی رزیم روبرو شدند. مامورین امنیتی در اقدامی بی سابقه همراه همسر و فرزند بیمار ابراهیم زاده به منزلش رفته و با تفتیش خانه و بازکردن حافظه کامپیوتر و ضبط لب تاب نیما ابراهیم زاده و توقیف فلش ها و یادداشتهای بهنام و در حالی که مامورین از کلیه این اقدامات فیلبرداری می کردند آنهم در یک محله کارگری و در مقابل همسایگان این خانواده صورت گرفته است که موجی از حیرت و بهت همگان را در بر گرفته بود. آنچه که پیداست تمامی این حرکات پرونده سازی جدیدی برای بهنام ابراهیم زاده و تبعید اوست.

رژیم اسلامی با ترتیب اثر ندادن به خواست قانونی و طبیعی زندانیان سیاسی، خصوصا رضا شهابی میخواهند او را ازپای درآورند. آنان بر این تصمیم اند که با تحمیل کردن شرایط فرسایشی و زیانبار زندانهای تبعیدی، بطور واقعی سلامتی رضا شهابی را تا پای مرگ بخطر بیاندازند! «مرگ های طبیعی » ستار بهشتی، افشین اسانلو، هدی صابر و… درزندانهای رژیم شاهد روشنی از سیاست تحمیل «مرگ های طبیعی» در زندانهای رژیم اسلامیست. این وضعیت بشدت نگران کننده است. وضعیت رضا شهابی این توجه را به تمام نهادها و تشکلهای کارگری در سطح داخل و جهانی را می دهد تا متحدا از رضا شهابی بخواهند که به اعتصاب غذای خود خاتمه بدهد.

ما نگران سلامتی رضا شهابی هستیم. ما وظیفه خود می دانیم که از رضا شهابی تقاضا کنیم، ازآنجائیکه بطور جدی سلامتیش در خطر است به اعتصاب غذای خود پایان دهد. این اعتصاب غذاهای طولانی جان و سلامتی رضا را بخطر انداخته است. باز هم تکرار می کنیم سلامت شما برای جنبش کارگری ایران مهمتر است. رضا باید بداند که جنبش کارگری بیشتر از هر زمان دیگر به وجود او نیاز دارد و این فرصت نباید به دشمن طبقاتی داده شود، که به آرزوی دیرینه اش برسد.

خطری که امروز رضا شهابی را تهدید می کند، این مسئولیت را بر عهده همه ما می گذارد که به هر طریق ممکن از وی حمایت کنیم و صدای حق طلبی این کارگر مبارز را به گوش سازمانها و نهادهای کارگری آگاه جهان برسانیم.

در صورت موافقت ، امضا خود را به این ایمیل ارسال کنید. با سپاس فراوان

rezashohabi@gmail.com

امضا کنندگان:

ابراهیم آوخ – خسرو آهنگر- کوثرآل علی – حمید آذری – یوسف آبخون – فرامرز آزاد – سپیده آزادی – فرج آلیاری – رضا گیل آوائی – نعمت آزرم – آرش کمانگر – مریم البرزی- نسان انصاری – باقر ابراهیم زاده – پروین ابراهیم زاده – نسرین احمدی – علی اعتدالی – یاور اعتماد – سعید افشار – محمد هادی امینیان – یوسف اردلان- رحیم استخری – مریم اسکوئی – نسرین ابراهیمی – شهاب برهان – احمد بخرد طبع – ارژنگ بامشاد – مینا پویا- حمید پور قاسمی – بهروز پیله ور –فرهاد تبریزی– فر یبا ثابت – احسان ثابت – سیامک جهانبخش – حمید جهانبخش – کیومرث جعفری – امیر جواهری لنگرودی – مینا جوادی – پرویز جواهری – نسترن چیت ساز – رضا چیت ساز – تراب حق شناس – لاله حسین پور – حسن حسام – محسن حسام – ایرج حیدری – نسیم خاکسار– مجید دارابیگی – اکبردیلمی – علی دماوندی- فرامرزدادور – حسین دولت آبادی – پروین ریاحی – حبیب ریاحی – ابراهیم رحمانیان- محسن رضوانی- کرامت رحمانیان- علی رسولی- رفعت رنجبران لنگرودی- پیروز زورچنگ- حسن زرهی- بیژن سعیدپور- هدایت سلطانزاده- محمدتقی سیداحمدی- گلکوسپیدرودی- سعید سهرابی- رضاسپیدرودی- پروانه سلطانی- بهروزسورن- هوشنگ سپهر- مختار شهروند- علی شمس- محمدرضاشالگونی- کیتاش شمس- شهاب شکوهی- بهمن صبحی- جمشیدصفاپور- عصمت طالبی- حمزه عظیمی- ابولحسن عظیمی- حسن عزیزی- بابک عماد- بهروز عارفی- رویاغیاثی- بهروز فراهانی- نادر فولادی- ملیحه فرهنگ- فرخ قهرمانی- سروژ قازیاریان- مقصود کاسبی- شاهین کاظمی-اردشیر مهرداد- حمید موسوی پوراصل- نوازمصلی نزاد- حشمت محسنی- سعید محسن- ناصرمصلحتی- رضا ملکی- مریم محسنی- باقر مومنی- نوید مومنی- جمشید مهر- مهرداد مهرپور محمدی- خلیفه موسوی- حمیلا نیسگیلی- حسین نقی پور- اردشیر نظری- مجتبی نظری- عیدی نعمتی- جلال نادری- احمد نوین- مریم نصیری- علیرضا نوائی- ناهید ناظمی- ویدا هوشیار – مرتضی رضوی-احمد مطلبی – محمد آزادگر- عباس سماکار- رضا اسدآبادیان-زیبا کرباسی- رخشنده حسین پور- جواد اسکویی- دكتر حسین مختار زیبائی- مسعود فتحی-بهنام چنگالی- منصوره بهکیش-مهری زند – بیژن رستگار-کوروش گلنام-گلاویژ رستمی-سیروس داس-رضا خباز- فرح زیبا- سیمین جمالی راد-منصور مهاجر-بهرام روحی آهنگران- صمد نوری-اقبال اقبالی-امیر آریان-هدایت غلامی-ژاله سهند-محمد لطفی- توفیق شالگونی- رضا دولتشاه-پرنیاز پرپر-امیر محرمی-

به نقل از :
http://asre-nou.net/php/view.php?objnr=31529

============

همبندی عزیز جناب آقای رضا شهابی:بر ما پوشیده نیست که چهل روز از اعتصاب غذای شما می گذرد ما می بینیم که شما چگونه پنجه در پنجه، اسیر در زندان، در دوری از خانواده، با تنی بیمار، و روحی آزروده و با اراده راسخ با اعتصاب غذا بر خواست های قانونی خود پا فشاری می کنید همگان می داند خواستهای شما قانونی است و می خواهید تبعیدی که بدون حکم قاضی صادر شده ، و حرکتی است غیر قانونی لغو شود، قانون استفاده از آزادی مشروط اجراء شود، قانون استفاده از مرخصی استعلاجی، همچنین ماده ١٣۴ تجمیع احکام صادر شده عملی شود، همه اینها از حقوق قانونی شما همه زندانیان می باشد و تنها وسیله و روزنه امید که برای اعاده حقوق قانونی خود پیش روی داشتید مایع گذاشتن از جان تان بود که سلامی خود را کف دست گرفته اعتصاب کردید، با وجود همه بی مهری ها و بی توجه های که در حق شما روا داشته شده است، ما بر خود لازم دیدیم به خاطر خانواده رنج دیده و رنج کشیده که چشم براه بازگشت شما هستند از شما بخواهیم اعتصاب غذای خود که پی آمد وحشناکی بر تن و روانی شما بر جای گذاشته و خواهد گذاشت را بشکنید.

با سپاس همبندیان شما:
رضا اکبری منفرد، محمد امیر خیزی، رسول بداغی، خالد حردانی، افشین حیرتیان، ایرج حاتمی، شاهرخ زمانی، علی سلامپور، محمد مهدی ابیات، علیرضا فراهانی، فرهاد کهندژ ، ابولقاسم پولادوند، سعید ماسوری، محمد علی منصوری، اسدالله هادی، میثاق یزدان نژاد، صالح کهندل

 

٢٠/۱۳۹۳/۴====================================بیانیه قرائت شده در گل گشت حمایت از رضا شهابی
اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگریِ سنندج

کارگران، زحمتکشان، همرزمان گرامی!sandaj
همان گونه که می دانید به دنبال یورش سازماندهی شده ی عوامل سرمایه به بند 350 زندان اوین و ضرب وشتم وحشیانه ی زندانیان سیاسیِ محبوسِ در آن، که در راستای اِعمال سیاست های ضدِ انسانی و سراپا گندیده ی نظام سرمایه داری صورت گرفت بسیاری از زندانیان بی دفاع و آسیب دیده به سلول های انفرادی منتقل گشته و از بدیهی ترین و ابتدایی ترین حقوق حقه ی زندانیان سیاسی محروم گشتند. در این میان کارگر مبارز و خستگی ناپذیر رضا شهابی بیش از دیگران مورد قهر و کینه ی حامیان سرمایه قرار گرفته، و در ادامه ی همان سیاست های ضد انسانی در تاریخ 11/3/93 به زندان رجائی شهر کرج تبعید گردید. در پی این تبعید غیر قانونی، کارگر زندانی رضا شهابی بلافاصله در یک حرکت اعتراضی به طرح مطالبات برحق و قانونیِ خود پرداخته و اعلام اعتصاب غذای نامحدود نمود؛ تا با این حرکت اعتراضی مخالفت خود را با تمامیِ سیاست های ضد انسانی و ضد کارگری موجود اعلام نماید.
هم اکنون ما در شرایطی اعتراضِ خود را نسبت به اِعمال سیاست های کارگر ستیزانه ی سرمایه سالاران ابراز و اعلام می داریم که رضا شهابی وارد چهل و دومین روز اعتصاب غذای خود شده و بیش از 15 کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است. وی در طول این مدت چندین بار بیهوش و به بهداری زندان انتقال یافته است؛ اما باز هم کارگزاران و مسئولان زندان نه تنها کوچک ترین توجهی به وضعیت بسیار وخیم وی نکرده اند، بلکه وی را مورد تهدید نیز قرار داده اند و اقدامات خود را منوط به پایان بخشیدن اعتصاب غذای وی نموده اند؛ که این رویه ی غیر مسئولانه خطر را بیش از پیش متوجه جانِ عزیزِ رضا شهابی نموده است.
اکنون سؤال اصلی ما رو به افکار عمومی و وجدان های بیدار جهان این است که: آیا جای انسان های شرافتمند و خوش نامی همچون رضا شهابی، شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بهنام ابراهیم زاده، رسول بداغی، محمد مولانائی، واحد سیده، یوسف آبخرابات، افشین ندیمی و ده ها فعال کارگری دیگر که در انتظار اجرای احکام خود می باشند و تنها به جرم دفاع از حقوق خود و دیگر کارگران و هم طبقه ای هایشان جهت ایجاد زندگی ئی در خور شأن انسان امروزی می باشد زندان است؟ به راستی چرا باید اینان سال های عمر گرانمایه ی خود را در پشت میله های زندان سپری نمایند؟
به باور ما کارگران، اگر قرار است کسی به زندان افکنده شود، این باعث و بانیان وضع موجود هستند که باید زندانی شوند؛ آنانی که هستی و بقای کارگران و زحمتکشان را قربانی سودپرستی نظم سرمایه می نمایند، نه کسانی همچون رضا شهابی و دیگر فعالین کارگری که تنها تلاششان کمک به ارتقای سطح آسایش و رفاه کارگران و از میان بردن استثمار و نابرابریِ در جامعه است.
***

(بیانیه قرائت شده در گل گشت حمایت از رضا شهابی)golgashat-iran
همزنجیریان!
بی تردید، این خصلتِ نظام سرمایه داری در سرکوبِ طبقه ی کارگر و پیشروانش را تنها در یک مبارزه ی پیگیر و متحدانه می توان به شکست انجامید، همچنان که بارها حامیان سرمایه را وادار به عقب نشینی کرده ایم. برای نمونه در همین اواخر با مقاومت و رزمنده گی شاهرخ زمانی جهت دستیابی به خواسته هایش، و پشتیبانی گسترده ی کارگران و تشکل های مستقل کارگری و نهادهای مدافع حقوق کارگر ثابت نمودیم که نمی توان با سرکوب و فشار صدای حق طلبانه و برابری طلبانه ی کارگران را خاموش نمود.
لذا ما اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری به همراه جمع کثیری از کارگران و فعالین کارگری شهر سنندج، تحمیل این همه فشار و سرکوب بر کارگران زندانی و زندانیان سیاسی را به شدت محکوم نموده، و خواهان رسیدگی به خواسته های رضا شهابی و دیگر کارگران زندانی می باشیم، و اعلام می داریم هر گونه آسیب جسمانی ئی که در نتیجه ی این اعتصاب غذا سلامتی رضا شهابی را به خطر بیاندازد، مسئولیتش را مستقیماً متوجه مقامات قضائی و امنیتی می دانیم، و در پایان خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی کارگران پیشرو و فعالین کارگری و زندانیان سیاسی از جمله رضا شهابی از زندان می باشیم.
اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگریِ سنندج 93/4/20
رضا شهابی آزاد باید گردد! (بیانیه قرائت شده در گل گشت حمایت از رضا شهابی)
postdateiconجمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۶ | چاپ | نامه الکترونیک

برگرفته از سایت کمیته هماهنگی
http://www.komitteyehamahangi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1832:1393-04-20-11-45-36&catid=10:1389-12-23-23-55-18&Itemid=26

==================================

انتقال رضا شهابی به بیمارستان برای ادامه ی درمان

تاریخ انتشار: جولای 12, 2014 – 2:32 ب.ظ825_n
بعد از حدود 40 روز اعتصاب غذا، رضا شهابی ، کارگر زندانی، به بیمارستان
امام خمینی منتقل و بستری شد. ت. .
انتقال به بیمارستان برای ادامه ی درمان تنها یکی از خواسته هایی است که
رضا شهابی برای آن دست به اعتصاب غذای تر زده است.
سه خواسته ی دیگر رضا، برگشت به زندان اوین، تجمیع مدت محکومیت و آزادی است
عدادی از فعالان کارگری و اجتماعی در بیمارستان حضور داشتند و همراهی و
همبستگی خود را با رضا شهابی اعلام کردند..
ما ضمن آرزوی سلامتی برای وی، خواستار آزادی بی قید وشرط و فوری او
هستیم تا بتواند به درمان خود بپردازد.

کانون مدافعان حقوق کارگر
شنبه 21 تیر 1393

http://www.kanoonm.com/1396

==============================
بیانیه جمعی از فعالین کارگری مریوان در حمایت از کارگر زندانی رضا شهابی

کارگران، زحمتکشان ، مردم مبارز

همچنان که مستحضرید فعال کارگری در بند، رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای چهارمین بار در اعتراض به وضعیت غیر انسانی حاکم بر زندان و پافشاری بر حقوق برحق خود در آستانه ی چهلمین روز اعتصاب غذایش به سر می برد و با وجود وضعیت وخیم جسمانی این فعال کارگری و بیهوشی پی در پی ایشان، هیچ اقدام جدی در درمان یا اعزام رضا به یک بیمارستان در خارج از زندان رجایی شهر صورت نگرفته است.
این فعال کارگری اعلام نموده که تا رسیدن به خواسته های زیر به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد:

1- بازگشت به بند 350 اوین

2- مرخصی استعلاجی جهت عمل دیسک کمر بدور از تدابیر امنیتی

3- اجرای ماده 134 قانون جدید مجازات اسلامی

4- اجرای قانون آزادی مشروط

در حمایت از مطالبات این فعال کارگری در بسیاری از کشورها فعالین و تشکل های کارگری دست به اقدامات وسیع و اعتراضی زده اند و طبقه کارگر ایران نیز با وجود فضای اختناق و سرکوب ، باز با برگزاری گل گشتها و صدور بیانیه های مختلف، پشتیبانی خود را از رضا شهابی و سایر فعالین کارگری زندانی اعلام نموده است.

ما جمعی از فعالین کارگری مریوان با اعلام حمایت خود از خواسته های برحق و انسانی رضا شهابی و اظهار نگرانی عمیق نسبت به سلامت ایشان خواستار اقدامات فوری مسئولان زندانی رجایی شهر در انتقال این کارگر در بند به یک بیمارستان در خارج از زندان و مداوای سریع ایشان بوده و از آقای رضا شهابی می خواهیم که جهت نجات زندگی پرافتخار و سراسر پیکار طبقاتیش به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

جمعی از فعالین کارگری مریوان

20 تیر 1393

=====================
تقاضای جمعی از فعالین کارگری به رضا شهابی جهت پایان دادن به اعتصاب غذایش
دوست عزیز و گرامی و مبارز طبقه کارگر ایران رضا شهابی، از آنجائی که اعتصاب غذای شما صدای حق خواهی و درک منطقی از وضعیت طبقه کارگر ایران بوده و توانسته این صدا و فریاد کارگران به گوش همه کارگران در جهان برسد. و آگاهی طبقاتی در سطح فراتری از مرزها گسترده یابد، و از این بابت نیز مورد حمایت همه جانبه واقع شده، اما از آنجایی که همه ما می دانیم وجود و سلامتی شما برای طبقه کارگر ضرورت است. از شمای عزیز می خواهیم به اعتصاب غذای خود پایان دهید.
۱- محمد عبدی پور از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
۲- عمر مینایی از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
۳- جهانگیر محمود ویسی از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
۴- فتاح سلیمانی از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

۱۹ تیر ۱۳۹۳

=====================

فعالیت عملی در حمایت از رضا شهابی در تهران

http://militaant.com/?p=4106

=====================================

نهاد کودکان مقدمند: ١٢ ژوئیه روز حمایت جهانی برای نجات جان بهنام ابراهیم زاده و رضا شهابی دو چهره سرشناس مبارزات کارگری

١٢ ژوئیه روز حمایت جهانی برای نجات جان بهنام ابراهیم زاده و رضا شهابی دو چهره سرشناس مبارزات کارگری
خطر مرگ٬ جان این دو رهبر مبارزات کارگری را تهدید میکند!
بهنام ابراهیم زاده ــ اسعد ــ از فعالین محبوب کارگری و مدافع حقوق کودکان کار و خیابان٬ از روز سه شنبه ١٣ اردیبهشت ماه٬ با احضار به دادسرای «شهید مقدس» مستقر در زندان اوین مجددا به سلول انفرادی بند ۲۰۹ وزرات اطلاعات منتقل گردیده است.

بهنام جزو زندانیانی بود که در پنجشنبه سیاه٬ بند ٣٥۰ مورد هجوم گارد ضد شورش و اراذل و اوباش امنیتی زندان اوین قرار گرفت بشدت مضروب شد و از ١٣ اردیبهشت تا ٧ تیر ماه در انفرادی بند ٢٠٩ اوین زیر بازجویی قرار داشت، در هفتم تیرماه اجازه پیدا کرد که در حضور بازجو خانواده اش را ملاقات کند. بلافاصله مامورین امنیتی به منزل آنها هجوم بردند. در شرایطی که نیما پسر ١٥ ساله او به بیماری سرطان مبتلا است، خانواده اش را زیر تهدید و فشار قرار دادند که هر چه از بهنام میدانند بگویند و کامپیوتر و یکسری اسناد را از منزل وی با خود بردند.
تنها جرم بهنام ابراهیم زاده و سایر کارگران زندانی دفاع از کرامت انسانی و حق پایمال شده خانواده های کارگری و کودکان محروم آنهاست. برای این «جرم» بزرگ دستگیر٬ بازجویی٬ زندانی و شکنجه میشوند. مورد آزار و اذیت و توهین مداوم قرار می گیرند!
وضعیت جسمانی رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد و از رهبران شناخته شده کارگری نگران کننده است. او از یازده خرداد تا کنون در اعتراض به تبعید خود به زندانی رجایی شهر و عدم موافقت با مرخصی معالجاتی اش در اعتصاب غذا بسر میبرد و در این مدت ١٢ کیلو وزن کم کرده است. همبند وی شاهرخ زمانی یکی دیگر از رهبران کارگری دربند طی فراخوان به اعتراضی جهانی در مورد وضعیت نگران کننده رضا شهابی و تهدید خطر مرگ برای او هشدار میدهد.
این دو زندانی باید فورا مرخص شوند و تحت مراقبتهای اضطراری پزشکی قرار گیرند. رضا شهابی بعلت بی توجهی عمدی به درمانش٬ در زندان در مرز فلج شدن است. بهنام ابراهیم زاده زیر شکنجه های رژیم اسلامی به بیماریهای سخت مبتلا شده است.
رضا شهابی، بهنام ابراهیم زاده و همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی باید فورا از زندان آزاد شوند. بهنام باید کنار فرزند بیمارش باشد.

نهاد کودکان مقدمند
٦ جولای ۲۰١٤
======================

حزب كمونيست كارگرى ايران: روز حمایت جهانی‌ از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده، ۲ رهبر کارگری در بند(١٢ ژوئيه … لندن)
آکسیون اعتراضی در لندنlondon
شنبه ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۴
ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰
میدان ترافالگار
روز حمایت جهانی‌ از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده، ۲ رهبر کارگری در بند
وضعیت جسمانی رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد و از رهبران شناخته شده کارگری نگران کننده است. او از یازده خرداد تا کنون در اعتراض به تبعید خود از زندان اوین به زندان رجایی شهر و عدم موافقت با مرخصی معالجاتی اش در اعتصاب غذا بسر میبرد و در این مدت ١٢ کیلو وزن کم کرده است. همبند وی شاهرخ زمانی یکی دیگر از رهبران کارگری دربند طی فراخوان به اعتراضی جهانی در مورد وضعیت نگران کننده رضا شهابی و تهدید خطر مرگ برای او هشدار میدهد.
این درحالیست که بهنام ابراهیم زاده یکی دیگر از رهبران کارگری که از ١٣ اردیبهشت تا ٧ تیر ماه در انفرادی بند ٢٠٩ اوین زیر بازجویی قرار داشت، در هفتم تیرماه اجازه پیدا کرد که در حضور بازجو خانواده اش را دیدار کند، اما بلافاصله شبانه به منزل وی ریختند و در شرایطی که پسر ١٥ ساله او نیما به بیماری سرطان مبتلا و تحت درمان است، خانواده اش را زیر تهدید و فشار قرار دادند که هر چه از بهنام میدانند بگویند و کامپیوتر و یکسری اسناد را از منزل وی با خود بردند.
تشکیلات انگلستان حزب کمونیست کارگری ایران، ضمن حمایت قاطع از فراخوان شاهرخ زمانی‌ (کارگر زندانی) جهت اعتراض به وضعیت وخیم رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده در زندان گوهر دشت و همچنین فراخوان «کمپین برای آزادی کارگران زندانی» به برگزاری روز حمایت جهانی‌ از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده، همگان را به این آکسیون اعتراضی در میدان ترافالگار در لندن فرامیخواند.
جای رهبران و فّعالین کارگری در زندان نیست، با تمام توان باید علیه تعرض جمهوری اسلامی به فّعالین کارگری اعتراض کرد. ما تمامی‌ احزاب، سازمانها، نهادها و شخصیتهای چپ، آزادی‌خواه و مترقی در انگلستان را فرامیخوانیم تا در این آکسیون شرکت کنند.
رضا شهابی، بهنام ابراهیم زاده، شاهرخ زمانی‌ و دیگر کارگران زندانی و زندانیان سیاسی، باید بدون قید و شرط آزاد شوند.
تشكيلات خارج كشور حزب كمونيست كارگرى – بريتانيا
۷ ژوئیه ۲۰۱۴london4

For further information and to organise support please contact WPI–UK Branch fariborz_pooya@yahoo.co.uk ++ 44 (0) 7861 740 999

===============

در دفاع از کارگران زندانی / کارزار پشتیبانی از کارگران ایران

اطلاعيه
July 07, 2014
karzar

در دفاع از کارگران زندانی
با توجه به اینکه سلامت و شرایط جسمی  رضا شهابی به طور جدی در معرض خطر است و همچنین بهنام ابراهیم زاده و شاهرخ زمانی نیزاز سوی ارگانهای امنیتی به شدت تحت فشار قرار دارند، فعالین کارگری زندانی و خانواده های آنان نیاز به حمایت و پشتیبانی از سوی کلیه تشکلها و فعالین کارگری و نیروهای سیاسی داخل و خارج از ایران دارند.
در این رابطه فعالین «کارزار پشتیبانی از کارگران ایران» روز شنبه 12 جولای 2014 در جهت حمایت و پشتیبانی از  کارگران زندانی در میدان ترافالگار تجمع میکنند.
شرکت درچنین اعتراضاتی، تاثیر به سزائی در بهبود شرایط و آزادی کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی  دارد.
زمان: شنبه 12 جولای2014  از ساعت 3 تا 5
مکان: لندن – میدان ترافالگار

«کارزار پشتیبانی از کارگران ایران»
karzarpki@gmail.com
facebook.com/karzar.kargaran

=================================

کارزار پشتیبانی از کارگران ایران: اطلاعیه تجمع پشتیبانی از رضا شهابی در استکهلمestackholm2
در دفاع از کارگران زندانی
با توجه به اینکه سلامت و شرایط جسمی رضا شهابی به طور جدی در معرض خطر است و همچنین بهنام ابراهیم زاده و شاهرخ زمانی نیزاز سوی ارگانهای امنیتی به شدت تحت فشار قرار دارند، فعالین کارگری زندانی و خانواده های آنان نیاز به حمایت و پشتیبانی از سوی کلیه تشکلها و فعالین کارگری و نیروهای سیاسی داخل و خارج از ایران دارند.
در این رابطه فعالین “کارزار پشتیبانی از کارگران ایران” روز شنبه ۱۲ جولای ۲۰۱۴ در جهت حمایت و پشتیبانی از کارگران زندانی در میدان ترافالگار تجمع میکنند.
شرکت درچنین اعتراضاتی، تاثیر به سزائی در بهبود شرایط و آزادی کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی دارد.
زمان: شنبه ۱۲ جولای۲۰۱۴ از ساعت ۱ تا ۳
مکان: استکهلم- مدبوریارپلاتسن
“کارزار پشتیبانی از کارگران ایران”
karzarpki@gmail.com
facebook.com/karzar.kargaranEstckholm

===============

آکسیون اعتراضی در اسلو: روز حمایت جهانی‌ از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده
آکسیون اعتراضی در اسلو
شنبه ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۴
ساعت ۱۸: تا ۲۰:
میدان مقابل پارلمانOslo
روز حمایت جهانی‌ از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده، ۲ رهبر کارگری در بند…
وضعیت جسمانی رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد و از رهبران شناخته شده کارگری نگران کننده است. او از یازده خرداد تا کنون در اعتراض به تبعید خود از زندان اوین به زندان رجایی شهر و عدم موافقت با مرخصی معالجاتی‌اش در اعتصاب غذا بسر میبرد و در این مدت ١٢ کیلو وزن کم کرده است. همبند وی شاهرخ زمانی یکی دیگر از رهبران کارگری دربند طی فراخوان به اعتراضی جهانی در مورد وضعیت نگران کننده رضا شهابی وتهدید خطر مرگ برای او هشدار میدهد. این درحالیست که بهنام ابراهیم زاده یکی دیگر از رهبران کارگری که از ١٣ اردیبهشت تا ٧ تیر ماه در انفرادی بند ٢٠٩ اوین زیر بازجویی قرار داشت، در هفتم تیرماه اجازه پیدا کرد که در حضور بازجو خانواده‌اش را دیدار کند، اما بلافاصله شبانه به منزل وی ریختند و در شرایطی که پسر ١٥ ساله او نیما به بیماری سرطان مبتلا و تحت درمان است، خانواده‌اش را زیر تهدید و فشار قرار دادند که هر چه از بهنام میدانند بگویند و کامپیوتر و یکسری اسناد را از منزل وی با خود بردند. تشکیلات نروژ حزب کمونیست کارگری ایران، ضمن حمایت قاطع از فراخوان شاهرخ زمانی‌ (کارگر زندانی) جهت اعتراض به وضعیت وخیم رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده در زندان گوهر دشت و همچنین فراخوان «کمپین برای آزادی کارگران زندانی» به برگزاری روز حمایت جهانی‌ از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده، همگان را به این آکسیون اعتراضی در مقابل میدان پارلمان در اسلو فرامیخواند. جای رهبران و فّعالین کارگری در زندان نیست، با تمام توان باید علیه تعرض جمهوری اسلامی به فّعالین کارگری اعتراض کرد. ما تمامی‌ احزاب، سازمانها، نهادها و شخصیتهای چپ، آزادی‌خواه و مترقی در نروژ را فرامیخوانیم تا در این آکسیون شرکت کنند.
رضا شهابی، بهنام ابراهیم زاده، شاهرخ زمانی‌ و دیگر کارگران زندانی و زندانیان سیاسی، باید بدون قید و شرط آزاد شوند.oslo3
تشكيلات خارج كشور حزب كمونيست كارگرى – نروژ ۷ ژوئیه ۲۰۱۴

====================

حمایت اتحادیه آزاد کارگران ژاپن از کمپین جهانی درخواست آزادی فوری رضا شهابی و بهنام ابراهیم زادهژاپن
بزودی متن بیانیه ژاپنی و فارسی این اتحادیه که همراه با محکومیت جمهوری اسلامی نیز میباشد به اطلاع عموم خواهد رسید. کارگران و مردم ایران تنها نیستند! جای فعالین کارگری در سیاهچالهای جمهوری اسلامی فاشیستی نیست! تمامی فعالین کارگری فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد باید گردند!

به نقل از وبلاگ کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
http://www.chzamani.blogspot.se/2014/07/blog-post_580.html

===================

اعتراضات فعالین مدافع حقوق کارگران در شهر گوتنبرگ سوئد

gotan3

 

=================

رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده را در یابیم!hmayat
به همین منظور گرد همایی در محل, مدبوریا پلاتسن برای پشتیبانی از خواست آنها برگزار میشود. از همه آزادیخواهان و فعالین کارگری دعوت میکنیم که به این جمع بپیوندند.
روز 12ژوییه 2014 ساعت 13 در میدان مدبوریا پلاتسن _ استکهلم. رنده باد مبارزات کارگری

´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

در کلن آلمان 

koln2

 

koln

 

=====================================

درشهر های سدنی استرالیا – استوتکارت آلمان و درشهر مالمو در جنوب سوئد  

ustralia2

اشتوتکارت

malmo

 

ادامه دارد ……

 

بیان دیدگاه